Why settle for mainstream? Go upstream!

+46-8-56610670 info@upstream.se

Minska nedtid med kassor som alltid fungerar
01 Om oss

PROAKTIV AUTOMATISERAD IT

Oavsett om ni är verksamma inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell & restaurang eller driver en salong så är kassamiljön en livsviktig knutpunkt som bara måste fungera.

Många av utmaningarna med att hantera en IT-miljö inom retail är att det är många delar som måste fungera tillsammans: hårdvara, POS-applikationer, kortterminaler, kvittoskrivare och övrig kringutrustning. Dessutom är ofta butikerna utspridda geografiskt som försvårar löpande underhåll och driftsinsatser.

Vi eliminerar manuella, repetitiva arbeten som kanske utförs i onödan och av överkvalificerad personal. Istället skapar vi en proaktiv, automatiserad IT-hantering som frigör tid för IT-avdelningen samt möjliggör oavbrutet kassaklirr.

Vi har över tio års erfarenhet av IT-automatisering och ligger långt före många andra inom området. Vi erbjuder inte längre bara produkter, utan utvecklingsarbeten, färdigpaketerade automatiseringar och professionell rådgivning. Sedan 1997 har vi samlat på oss värdefull information som gör det möjligt för dig och din verksamhet att utvecklas tillsammans med oss, utnyttja det!

Vår vision är ”Nordens effektivaste kunder”, häng med på vår resa dit!

02 Process

Så här går det till

  • ANALYS

    ANALYS

    Vi börjar med att belysa nuvarande utmaningar som lokaliserats i dialog med er. Ofta visar det sig att det inte bara är en utmaning, utan att de går i varandra. Det kan vara allt ifrån tekniska, organisatoriska och processtyrda utmaningar, till frågor kring lönsamhet och effektivitet.

  • VISUALISERING

    VISUALISERING

    Upstream presenterar sedan olika alternativ som kan möta de uttalade utmaningarna. Tillsammans konkretiserar vi vad som önskas uppnå och vad respektive part behöver utföra.

  • BEVISA VÄRDET

    BEVISA VÄRDET

    Här kommer vi att arbeta i en projektform där det åligger oss som projektägare att bevisa vilket värde vi tillsammans med tekniken kan tillföra er organisation.

  • BESLUT

    BESLUT

    Efter avslutat projekt så summeras resultatet av hur vi kan möta de uttalade utmaningarna och de lärdomar vi fått under projektet.

  • DRIFTSÄTTNING

    DRIFTSÄTTNING

    Nu kör vi! Vid denna punkt ska alla frågetecken vara uträtade. Vi säkerställer att produkten installerats och konfigurerats enligt önskemål och att alla viktiga inblandade personer är utbildade.

  • FORTSATT UTVECKLING

    FORTSATT UTVECKLING

    Här börjar vårt gemensamma arbete för att nå automatisering i världsklass. Trots fiffiga funktioner och automatiseringsrutiner som vi möjliggör så finns det alltid områden som vi kan fortsätta utvecklas inom. IT förändras ständigt och vi vet vad som krävs för att alltid ligga i framkant.
    Vi kommer att lägga största vikt vid att våra kunder får den rådgivning, utveckling och support de behöver. Där det krävs kommer vi att ifrågasätta vårt eget och våra kunders sätt att arbeta. Välkommen till Upstream!

Har ni oavbrutet kassaklirr?
03 KUNDCASE

Här är kunder som samarbetar med Upstream

04 VARFÖR UPSTREAM
Dags för förändring?

Som kund till Upstream investerar du inte i en produkt utan i ett samarbete. Ett samarbete som innebär kontinuerlig utveckling av tekniken ni använder, och de processer ni arbetar utifrån.

• Vi hjälper er att skapa total insyn och kontroll av hela er IT-miljö
• Vi tillhandahåller unika mjukvaror och tillhörande effektiva processer
• Vi agerar som er externa kravställare och energiboost som alltid hjälper er att fortsätta hitta nya inkomstkällor och effektivare processer
• Vår lokala svensktalande support är enormt uppskattad av våra kunder

”Visma har utifrån samarbetet med Upstream fått en partner som i alla sina åtaganden visar på stor kompetens inom de områden de levererar lösningar till. Upstream utstrålar professionalism i allt de gör och strävar hela tiden att hjälpa sina kunder till att bli effektivare och lönsammare.
Vi har genom Kaseya-lösningen och Upstreams kompetens byggt upp en leverans av standardiserade IT-driftstjänster med fokus på proaktivitet, automatisering och effektivitet till grund för att stötta våra kunders verksamhetsprocesser. Vi har byggt upp ett förtroende hos våra kunder som förlitar sig på att vi numera agerar proaktiv istället för reaktivt.”

– Fabian Mogren, Visma Retail

Hur du väljer rätt kunder för ditt företag
Nöjda kunder räcker inte
06 NÄSTA STEG

Bli kontaktad

Vill du veta mer om oss och vårt erbjudande? Eller få en gratis trial på någon av våra produkter?
Klicka här så hör vi av oss till dig!

BLI KONTAKTAD